REFERENSKANDIDATER

Vad tycker kandidaterna om våra rekryteringsprocesser? 
 

                     

Johan Bennäs, sökte tjänsten som Regionchef på Skånemejerier och anställdes 11 januari 2016.

 

 

Hur fick du information om tjänsten och vad lockade dig att ansöka?

Jag såg tjänsten via en annons som Säljpoolen hade ute hösten 2015. Jag hade egentligen ett bra jobb innan men det som lockade var dels att företaget som anställde var Skånemejerier, vilket är ett företag med ett starkt och spännande varumärke, men även hur uppdraget framställdes i annonsen. Uppdraget såg intressant ut i annonsen som var välformulerad och framför allt gav mig intrycket att det skulle bli en rolig utmaning.

Hur upplevde du rekryteringsprocessen?
Positiv! Väldigt snabbt efter att jag skickat in min ansökan fick jag återkoppling både via telefon och mail och jag tycker det var professionellt att vi hade två kontaktytor. Det som jag tyckte var väldigt positivt var själva intervjun med Säljpoolens rekryterare Ann Sziger. Ann var otroligt påläst om både företagskulturen och om uppdraget. Jag fick känslan av att Ann jobbade på Skånemejeriet och det kändes som hon var Skånemejeriets förlängda arm!

Hur har jobbet varit i relation till den roll som du sökte till?
Annonsen stämde väl överens med det jag gör idag. Ann var riktigt påläst om företaget och uppdraget vilket gjorde att jag fick en klar och tydlig bild på arbetsuppgifterna och vad som förväntades av en. Då det var ett stort steg för mig att byta jobb, speciellt med tanke på att jag redan hade en bra tjänst innan, var det riktigt skönt att möta en rekryterare som visste vad hon gjorde. Hon kunde enkelt ge mig de svaren jag sökte och jag fick ett starkt förtroende för Ann. När jag blev erbjuden tjänsten visste jag redan var förväntningarna låg och vad som skulle levereras.

Hur upplevde du Säljpoolens rekryterare?
Riktigt bra! Jag hade en bra dialog med Ann hela vägen fram tills processen gick i hamn och jag upplever att hon var personligt engagerad under hela rekryteringen och jag uppskattar att hon ringde mig efter anställning. Det har även visats sig att hon gjort en uppföljning med min chef en tid efter att jag börjat, för att stämma av så att jag fungerar i organisationen. Det är ett bevis på att Säljpoolen och deras rekryterare är personligt engagerade i varje rekrytering! 

Peter Gyllenborg, nyligen anställd som Säljledare på Jakobsdahls Charkuteri.

 

Hur fick du info om tjänsten?
Jag var intresserad och nyfiken på nya utmaningar och såg annonsen på Säljpoolens hemsida.

 

Vad lockade med tjänsten?
Tjänsten som Säljledare hos Jakobsdals Charkuteri lockade mig då jag tycker mycket om att jobba med människor. Att coacha och utveckla säljarna men även mig själv kändes som en mycket spännande utmaning. Dessutom förstod jag att det fanns en stor möjlighet att kunna vara med och påverka vilket är viktigt för mig.

Det var även själva varumärket Jakobsdals som gjorde att jag sökte tjänsten. Jag kände till och tycker mycket om produkterna sedan tidigare och det kändes viktig för mig. Jag vill vara stolt och stå för vad vi säljer och det gör jag verkligen nu. Dessutom lockades jag av den familjära känslan i företaget
 

När börjar du ditt nya arbete? När anställdes du?
Jag anställdes under semestern och började den 1 oktober 2016.
 

Hur upplevde du rekryteringsprocessen?
Väldigt bra! Per Asplund, som var rekryteraren för Jakobsdas, gav en god bild av tjänsten och vi hade bra och avslappnade samtal. Per återkopplade snabbt under hela processen och jag kände mig bekväm under intervjun och samtalen via telefon. Detta gjorde att även jag kunde ge en bra bild om vem jag är och vad jag vill.
 

Hur har jobbet varit i relation till den roll du sökte till?
Det har absolut infriat mina förhoppningar och jag känner att jag verkligen kommer att utvecklas som person och även kunna få vara med och påverka utvecklingen av företaget. Det är mycket nytt att sätta sig in i och det är många nya kollegor att lära känna, men det är ett gott gäng och framtiden känns mycket spännande! Vi är mitt i julruschen nu och det är verkligen fullt upp från start vilket är riktigt roligt! 

 

Vjekoslav Dragoja fick tjänsten som försäljningsingenjör hos Spirax Sarco

Hur fick du information om tjänsten?

Jag hittade annonsen genom appen Indeed. Jag var intresserad av en ny tjänst där jag kunde kombinera mitt befintliga intresse för teknik och försäljning och via appen fick jag urval på lämpliga tjänster.

Vad lockade med tjänsten?

 Det som lockade mig var möjligheten att utvecklas vidare inom teknisk försäljning, hos ett stabilt företag och med en intressant teknik i linje med min civilingenjörsutbildning. 
 Utöver detta fick jag en väldigt god magkänsla av mina blivande kollegor och företagskulturen, vilket alltid är viktigt. 

Hur känns det/hur är dina förväntningar inför nya rollen?

Det känns riktigt bra, jag ser fram emot att börja och att kunna leverera resultat så snart som möjligt. Jag har höga förväntningar på mig själv, kommer att anstränga mig för att lära mig så mycket som möjligt om ånga och att bidra så gott jag kan. Jag är optimistisk och inställd på framgång för båda parter. 

När börjar du på ditt nya arbete?

1 april.

Hur upplevde du rekryteringsprocessen?

Jag var delaktig i flera rekryteringsprocesser parallellt och den här kändes klart bäst. Det som jag upplevde som skillnad med Säljpoolen var att Per Asplund hade en god koll på företaget Spirax Sarco, han var insatt i vad tjänsten gick ut på och kunde även försäljning. Då det dessutom var en effektiv rekryteringsprocess, vilket jag tycker är viktigt, så kan jag definitivt rekommendera Säljpoolen.  

Samuel Käll, nyanställd kundcenterchef hos Ramirent i Alingsås

Hur fick du information om tjänsten ?

Jag sökte ett jobb med personalansvar och budgetansvar. Ett helhetsansvar, kan man säga, för en mindre grupp, och då gärna i Alingsås. 

Så jag sökte information på nätet, där jag fick kopplingen till Säljpoolen Intenso och Camilla Jacobsson.

Vad lockade med tjänsten ?

Det som lockade mig med den här tjänsten var kombinationen av allt, personalansvar, ha koll på den ekonomiska biten samt försäljning och den lokala anknytningen. Jag har alltid gillat att jobba med människor, och gillar  att kunna lösa deras utmaningar.  

Hur känns det / hur är dina förväntningar inför nya rollen ? 

Det känns jättebra och mina förväntningar är höga, jag har redan nu innan jag börjat på mitt nya jobb (börjar den 1:a juni) funderat mycket på vad vi kan göra för att öka försäljningen och kundnöjdheten. Samt vad som kan göras för att svetsa samman våran grupp ännu mer så vi blir ett gäng goa arbetskamrater. 

När börjar du på ditt nya arbete?

Jag börjar mitt nya jobb den 1 juni 2016

Hur upplevde du rekryteringsprocessen ?

Jag upplevde rekryteringsprocessen som bra, det var tydligt vad som hände i alla steg och tiderna som utlovades för när nästkommande steg skulle vara hölls av både rekryteraren och min nya arbetsgivare Ramirent.