Distriktsansvarig säljare i Malmö inom området Out Of Home (OOH). 

Skulle du trivas med att skapa nya affärer i en positiv miljö tillsammans med fantastiska kollegor, välkända produkter och etablerade varumärken? Är du affärsdriven och vill vara med att bidra till vår fortsatta expansion? Då kan du vara den vi söker! 

Arbetsbeskrivning
Som distriktsansvarig säljare har du full kontroll på händelser och utvecklingen för bland annat cafeér/konditorier, hotell & konferenser, resande, kedjekunder & grossister/cashar m.m. Din ambition är att arbeta med mervärden kring vårt sortiment. Du driver arbete genom att:

  • Besöker befintliga och nya kunder där du utvecklar säljplaner, aktiviteter och kampanjer för att genomföra organisationens totala försäljningsstrategi.
  • Bedömer kundernas specifika behov och föreslår lämpliga produkter och tjänster enligt konsultativ försäljning.
  • Reagerar på kundförfrågningar inom nya säljkanaler/segment.
  • Förhandlar priser och leveranstider inom ramen för organisationens satta spelregler.
  • Är med och förbereder försäljningsprognoser och budgetar.
  • Övervakar försäljningsvolym, intäkter och kostnader mot prognoser för att identifiera problemområden samt följa utvecklingen av kundstocken.

Du utgår från hemmakontor, reser största delen av arbetsvecka och rapporterar till Business Development Manager OOH. 

Vi erbjuder
Du kommer vara med i fastställandet för de årliga planerna med prioriteringar för egna aktiviteter inom ditt eget ansvarsområde. Tillsamma kommer du vara med och utmana processer och metoder för att identifiera möjligheter och ständiga förbättringar.

För att lyckas med detta komma du få en gedigen introduktion gällande vår företagskulter och våra produkter. Du kommer göra sambesök med din chef och kollgeor för att säkerställa att du är redo inför ditt uppdrag. 

Du tillhandahålls tjänstebil och andra säljhjälpmedel.  

Din profil
Som person är du analytisk, affärsdriven, initiativrik, ihärdig och strukturerad. Du har god kommunikationsförmåga, är flexibel och har en förmåga att hantera flera beslutsprocesser samtidigt. Du besitter egenskapen att läsa av kundernas olika behov i beslutsprocessen för att kunna föreslå lösningar som gynnar våra gemensamma affärer. 

Tjänsten innebär mycket samarbete med andra interna avdelningar, vilket resulterar i att vi söker dig som trivs att både arbeta i team och självständigt. 

Kravprofil

  • Minst tre års dokumenterad och kvalificerad säljerfarenhet mot OOH marknaden
  • Du har goda kunskaper i Excel & Power Point.
  • Svenska & Engelska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du arbetat i ett producerande bolag med förståelse för hela processen. Vi bedömer även mångårig livserfarenhet inom affärsområdet som kan motsvara ovan ställda krav.

Kontakt
Vi samarbetar med Säljpoolen i denna rekrytering. Vid frågor kring tjänsten, vänligen kontakta rekryteringskonsult Hampus Johansson på tel. 031-7045194. 

Välkommen med din ansökan!

 

Eckes-Granini Sverige med varumärkena Brämhults, God Morgon, Rynkeby, Sagolika, JO och Pago, marknadsför och säljer juicer, smoothies och fruktdrycker till återförsäljare/detaljister på hela den svenska marknaden. Verksamheten har ca 35 anställda med huvudkontor i Brämhults utanför Borås samt ett sälj-marknadskontor i Stockholm. Den internationella verksamheten, Eckes-Granini Group, har huvudkontor i Tyskland och ytterligare kontor i 15 länder och export till över 70 länder. Vi är marknadsledande och har varit verksamma som ett nytt bolag på marknaden sedan ca. 2 år tillbaka. Företaget Eckes-Granini Sverige har en omsättning på ca 800 MSEK.

Sökord: säljare, försäljare, försäljning, distriktsäljare, fältsäljare, utesäljare, regionsäljare, account manager