Vi söker dig som vill ingå i ett team på vår Kundsupport som 

Innesäljare / Inside Sales Specialist

Vi har ett roligt jobb för dig som gillar att ge bra service! Vi är ca 50 personer i härliga Sundbyberg som tillsammans skapar en inspirerande arbetsplats där vi alla jobbar för toppkvalité. Avnet Abacus, på Avnet Nortec AB, söker nu en Inside Sales Specialist / Innesäljare / Kundtjänstmedarbetare, så tveka inte att söka - eller om du känner någon som skulle passa, tipsa gärna den personen om detta arbetstillfälle. Det du inte kan om jobbet eller branschen, lär vi dig! 

Avnet är en av världens största distributörer av elektronikkomponenter, datorprodukter och inbyggnadssystem från ledande tillverkare. Med kontor över hela världen, marknadsför och lagerhåller Avnet dessa produkter samt tillför mervärde i form av tekniska tjänster och ”Supply Chain Management”.

Som Innesäljare samordnar och ombesörjer du försäljningsaktiviteter gentemot både små och stora kunder, i linje med på förhand givna processer samt med verksamhetens mål. Du kommer att ha arbetskamrater som bär samma titel och ingå i ett team.

Varför arbeta för Avnet Nortec AB?
Vi erbjuder en unik möjlighet att få arbeta och utvecklas i ett globalt företag med många internationella kontakter. Du kommer att få arbeta på ett fräscht, nyrenoverat kontor. Avnet erbjuder ett antal förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag, massagetillfällen och fredagsfika. Kollektivavtal finns. Det finns även en personalklubb som ordnar med trevliga aktiviteter.

Citat från en medarbetare från teamet

”Kunskapen och drivet som finns för att göra våra kunder nöjda gör att man verkligen blir sporrad och vill utvecklas. Det känns som vi mer är lagkamrater än arbetskollegor”

”På Abacus finns en stark anda av att vi arbetar tillsammans och alltid är beredda på att hjälpa varandra. Det ger trygghet och gemenskap”


Ansvarsområden

  • Ge snabba och effektiva svar på kundförfrågningar samt orderhantering
  • Kontakta leverantörer och vår inköpsavdelning för offerter och priser
  • Undersöka och lösa kundernas problem
  • Proaktivt arbeta med övriga i försäljningsteamet
  • Processa, för din avdelning, post, fax, e-post, svara i telefon, och medverka i affärsuppgörelser
  • Hantera och granska kundernas prognoser och logistik

Krav på dig som söker

  • God kommunikationsförmåga
  • Noggrann
  • Bra känsla för service
  • Mycket goda språkkunskaper i svenska och engelska; flytande, både skriftligt och muntligt
  • Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet.

Önskvärda erfarenheter

  • Arbetslivserfarenhet, gärna inom service och/eller försäljning
  • Erfarenhet av SAP eller liknande system är ett plus


Omfattning och anställningsform
Heltid. Provanställning på sex månader, därefter tillsvidareanställning.

Kontakt
Kontakta rekryterande chef Björn Alinder på 070 653 12 32 om du har frågor angående tjänsten.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 31 mars 2019. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, vänta därför inte med din ansökan! Du hittar annonsen på www.saljpoolen.se


 

Sökord: innesäljare, ordermottagare, kundtjänst, kundtjänstmedarbetare, administratör, inside sales