Logistikchef
till vår anläggning i Helsingborg 

Vill du jobba i ett marknadsledande och internationellt bolag? Vi söker nu en ny kollega som drivs av gott samarbete, är serviceminded och som älskar logistik.

Som landets största leverantör av arbetskläder och skor till industri, tjänstesektor och handel så brinner vi för att ge våra kunder professionell och personlig service. Vi har ett av marknadens bredaste sortiment av textiler och jobbar med flexibla servicelösningar för att skapa mervärde åt våra kunder. Anläggningen i Helsingborg omsätter 100 MSEK om året och har 55 medarbetare.

Tjänsten
Som Logistikchef erbjuds du ett arbete som är både omväxlande och utmanande. Ditt ansvarsområde omfattar distribution, lager och därmed också kontroll över samtliga textilinköp till verksamheten. Dina avdelningar omfattar totalt ca 15 personer. För att lyckas i tjänsten sker arbetet i nära samarbete med övriga funktioner inom företaget – goda utvecklingsmöjligheter finns.


Mer specifikt innebär rollen:

  • Att leda arbetet inom distribution och lager
  • Att aktivt verka för optimal service både ut mot våra kunder och internt som skapar goda långsiktiga kundrelationer
  • Kontinuerlig distributions- och lageroptimering 
  • Prognostisering och uppföljning av textilinköp 
  • Leveransbevakning av gjorda textilinköp för att säkerställa högsta möjliga servicenivå till våra kunder
  • Verka för en långsiktig och hållbar förbättringskultur i harmoni med övriga avdelningar på anläggningen 


Du rapporterar till platschefen och är en viktig del av anläggningens ledningsgrupp.

Dina personliga egenskaper
Du är en lagspelare, lever som du lär och har förmågan att kunna leda genom exempel. Som person bör du vara lösningsorienterad, strukturerad och organiserad. Du är trygg i dig själv, har en positiv livssyn och gott om energi. 

Krav
Du har minst ett par års erfarenhet av att leda personal. Vi tror att du lägst har gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning eller annan relevant teoretisk utbildning. Djupa kunskaper i O365, flytande engelska och körkort krävs. Erfarenhet från B2B är en fördel likaså är tidigare arbete med LEAN, 5S eller liknande.

Ansökan
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Platschef, Betty Rosenlind på telefon 0708-884481.

Välkommen med att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV via länken nedan. Vi tillämpar löpande urval och din ansökan vill vi ha senast söndagen den 7 april 2019.

Vi ser fram emot din ansökan!

Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra  tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Berendsen Textil Service AB ingår i Elis, ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1300 medarbetare och omsätter 2,2 miljarder SEK. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet.