Fristads är en del av Fristads Kansas Group, den ledande leverantören i Europa inom arbetskläder. Genom en mix av starka varumärken såsom FRISTADS, ACODE, HEJCO, BRAGARD, MARTINSON, m.fl. erbjuder vi breda och attraktiva sortiment. Koncernen bedriver verksamhet i mer än 20 länder och har tre egna produktionsanläggningar. Fristads Kansas Group omsätter cirka 500 miljoner Euro och har cirka 2 000 medarbetare. Läs gärna mer på www.fristads.com.

Affärsområdet Fristads Solutions affärsidé är att förse rikstäckande- och internationella företag med yrkeskläder och uniformer samt tillhörande service. Genom en varumärkestolkning säkerställer vi att kläderna bidrar till att stärka kundens identitet samtidigt som maximal funktion och skydd uppnås.  

Key Account Manager 
till Fristads Solutions

Fristads Solutions växer i snabb takt. Därför förstärker vi affärsområdet med ytterligare en Key Account Manager, placeringsort är i första hand vårt huvudkontor i Borås alternativt vårt säljkontor i Stockholm (Sickla).

Nu har du möjlighet att ansvara för några av Europas största företag som kunder, där den typiska kundportföljen innehåller 4-6 kunder, med en omsättning på 35 MSEK/år.

I rollen som Key Account Manger arbetar du med hela säljprocessen som omger befintliga kunder, där du koordinerar och leder alla stödjande funktioner, såsom Design, Produktutveckling, Supply chain, Kundservice och Kommersiell IT. Rollen innebär fullt resultatansvar för varje kund. 

Vidare innefattar tjänsten att identifiera och realisera tillväxt inom kundportföljen och att bygga relationer med många olika beslutsfattare och påverkare hos respektive kund.

Med huvudkontor och flertalet stödfunktioner i Borås samt kunder spridda i Europa kräver tjänsten 30-40 resdagar per år.   


Vi söker dig med hög uthållighet och god förmåga att bygga relationer externt såväl som internt, då det är stort antal personer som är involverade i våra kundprojekt. 

Vi ser även att du har minst tre års erfarenhet av Key Account Management eller projektledning med dokumenterat bra resultat. Vidare har Du sannolikt eftergymnasial utbildning. 

Industriell allmänbildning, projektledning i internationell miljö och kunskap om vår målgrupp är meriterande, likaså erfarenhet från industriella inköpsprocesser. 


Vi erbjuder dig en spännande roll i en organisation som ligger i framkant inom vår bransch och uppvisar stark tillväxt. Vi kommer att ge dig de bästa förutsättningarna för att lyckas i din roll och ständigt arbeta för att Du skall utvecklas. Du kommer att få marknadsmässiga villkor och verktyg för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt. 

Övrigt
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta
Frida Avasalu (Affärsområdeschef) på tel 0703 11 93 18. 

Vi tillämpar löpande urval och ser därför framemot din ansökan så snart som möjligt! 


Sökord: kam, key account manager, säljare, account manager, sales manager, storkundsäljare, komplex försäljning, projektledning, affärsutveckling