Kundservicechef
till vår anläggning i Göteborg


Vill du jobba i ett internationellt och marknadsledande företag? Har du erfarenhet av att leda team i förändring och brinner för kundservice? Vi söker dig med affärssinne, som har förmågan att skapa lönsamhet och värde för Berendsen och våra kunder!


Vår anläggning i Göteborg växer och vi är mitt i en förändringsfas där vi går från att vara tre olika kundserviceavdelningar till att bli en större avdelning. På anläggningen hanterar vi frågor som rör våra tre produktområden Mats, Washroom och Wipers. Vi söker nu en kundservicechef som har ett coachande förhållningssätt och som har erfarenhet av att leda en organisation i förändring.


Tjänsten
Som chef för vår kundtjänst kommer du att vara ansvarig för ett team på 14 personer. Inledningsvis kommer mycket fokus att ligga på att få tre avdelningar att bli en. Rollen innebär annars ett operativt personalansvar där du ska säkerställa att det dagliga arbetet för kundtjänst blir utfört. Du kommer dessutom att ansvara för att utveckla och förbättra våra rutiner/processer samt jobba med uppföljning och kvalitetssäkring. 

Som grädde på moset kommer du även att ha ett antal egna större kunder som du vårdar och besöker, vilket innebär att det blir ca 3-5 resdagar per månad. Tjänstebil ingår och du kommer att vara en del av den lokala ledningsgruppen. 


Din profil
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är trygg i rollen som ledare, är lyhörd och har lätt för att fatta beslut! Du har ett coachande förhållningssätt och drivs av att se dina anställda växa. Du har ett genuint affärssinne och brinner för att ge god service.

För att lyckas i rollen ser vi även att du har sinne för detaljer, är tekniskt intresserad av affärssystem, är lösningsorienterad och har en positiv laganda. Du är kommunikativ, öppen och har lätt för att skapa kontakt och bygga relationer internt såväl som externt. 


Krav
Du har tidigare erfarenhet av att leda och inspirera människor företrädesvis inom en sälj/logistikorganisation i en förändringsprocess. Har du dessutom en teoretisk utbildning inom försäljning, logistik eller ekonomi har du goda förutsättningar för tjänsten. Vi ser att du har goda kunskaper i Officepaketet och är en fena på Excel. Du behärskar engelska i tal och skrift och har körkort.


Vad erbjuder vi?
En utmanande nyckelroll på ett marknadsledande företag med goda framtida utvecklingsmöjligheter samt stora möjligheter att vara med och påverka ditt och avdelningens arbete och mål. Du kommer till ett fantastiskt gäng med dedikerade medarbetare.


Ansökan 
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Andreas Svensson, Platschef på telefon 0703-071 704.

Välkommen att registrera din ansökan med ett personligt brev och CV via länken nedan. Vi tillämpar löpande urval och din ansökan vill vi ha senast söndagen den 14 april 2019.


Välkommen med din ansökan!

 

 

Berendsen är ledande inom textilservice både i Sverige och Europa. Vi skapar mervärden för kunden genom att ta hand om hanteringen av arbetskläder, bädd- och badlinnen, hygienutrustning och golvvård. För att frigöra tid och pengar för kunden erbjuder vi våra produkter och tjänster i totalekonomiskt fördelaktiga hyrkoncept. Berendsen Textil Service AB ingår i Elis, ett börsnoterat franskt bolag. I Sverige är vi 1300 medarbetare och omsätter 2,2 miljarder kronor. Huvudkontoret ligger i Malmö och vi har 24 anläggningar spridda över landet. 

Sökord: Kundservicechef, kundservice, service, chef, kundtjänst, kundtjänstansvarig, kundsupport, support,