Vi söker nu ett

Kaffeälskande serviceproffs / servicetekniker
till Stockholm


Älskar du kaffe, har hög social förmåga och har viljan att alltid leverera klanderfri service? Då borde du ta chansen och söka jobb hos oss på Kaffeknappen.

I jobbet som relationsansvarig är du vårt ansikte utåt och ansvarar för att ta hand om våra kunder på bästa möjliga sätt. Du kommer att få en gedigen kaffeutbildning och som del i vårt väl fungerande serviceteam finns det gott om utvecklingsmöjligheter. 

Möt Emma, ett av våra serviceproffs som gör våra kunders vardag lite bättre.

Vad innebär det att vara relationsansvarig på Kaffeknappen? Jag jobbar med service. Jag har hand om service av kaffemaskiner samt leverans av varor till våra kunder. Alla våra maskiner är grymma så det handlar oftast om inställningar, mängd och malningsgrad. Vi har möjligheten att ställa in maskinerna riktigt bra, välj en bra böna så fixar vi resten! 

Om någon frågar varför man ska välja Kaffeknappen som fikaleverantör till sitt företag, vad svarar du då? Kaffeknappen är ett företag som både levererar bra service och högsta kvalitet på maskiner & varor. All personal får möjligheten till att gå ett flertal interna och externa utbildningar. Alla är dessutom SCA-certifierade vilket gör att alla är riktigt kunniga. 

Du är ju även medlem i Kaffeknappens baristateam, vad är det för något? Baristateamet är en grupp som har hand om Kaffeknappens kundevent och då får chansen att använda våra baristakunskaper. Vi turas även om att bemanna kaffebaren hos en av våra kunder som verkligen har tagit fikat på kontoret till nästa nivå.

Det låter som en exklusiv klubb, vem kan bli medlem i Baristateamet? De flesta som är med kommer från serviceteamet men det är även säljare som är med. Det vi har gemensamt är att vi alla brinner lite extra för att göra kaffe och har fått möjlighet till lite mer utbildning. 

Det låter som om du trivs på Kaffeknappen, vad skulle du säga till någon som funderar på att söka jobb på Kaffeknappen? Det är en arbetsplats som verkligen bryr sig om sina anställda. På Kaffeknappen har vi hur roligt som helst och då mår man också väldigt bra. Det är ett väldigt familjärt företag där ingen ställer sig över den andra. Oavsett om du jobbar ute på fältet eller som säljansvarig så ser man ingen skillnad på person.

Vad är det allra bästa med ditt arbete? Att man har mycket eget ansvar och att möjligheten till personlig utveckling är stor. Sen att det är bra sammanhållning. Jag känner att jag skulle kunna växa inom företaget och jag ser mig själv arbeta här i minst ett par år till.

Tycker du att Emmas arbete låter som något för dig? Sök redan i dag! 

I dina arbetsuppgifter ingår daglig kundkontakt när du fyller på kaffemaskiner och dess produkter. Du ansvarar över dina egna kunder i ett eget distrikt och det är ditt jobb att se till att deras maskiner fungerar som de ska, samt att deras varor är på plats i tid.

Vad erbjuder vi dig?
Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete i ett glatt och professionellt företag som är kollektivanslutet. Du blir certifierad barista enligt SCAE och får en ordentlig grund i både kaffekunskap och teknikutbildning för våra kaffemaskiner. En självklarhet för oss är att erbjuder heltidslön samt goda förmåner.

För att ansöka och bli en av oss ska du ha en genomförd gymnasial utbildning och att ha Körkort (B*) är ett krav. 

Urval sker löpande.

Välkommen med din ansökan redan idag!



Kaffeknappen är ledande inom branschen och har sedan starten 1994 hjälpt företag att skapa den perfekta fikamiljön med en premium känsla. Företaget är i dag rikstäckande i både Sverige samt i Norge och finns idag representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Uppsala, Malmö, Oslo och Stavanger.


Sökord: servicetekniker, teknik, maskintekniker, support, kundservice