Har du någon gång tänkt att den passionen du har för försäljning inte får fullt utlopp på grund av andra arbetsuppgifter? Har du kanske personalansvar idag men saknar att vara ute hos kund och driva egen komplex försäljning på kedjekundnivå? Se hit!

Business Developing Manager / Key Account Manager
till Stockholm

Som Business Developing Manager HORECA hos Diversey har du en central roll i företagets fortsatta utveckling och ingår i ett team med Key Account Managers, Säljchef och affärsområdeschefen. Din uppgift blir att identifiera nya affärsmöjligheter och vinna nya kunder på central nivå, där du ska utöka vår befintliga kundbas. Idag jobbar vi redan med de största kedjorna inom HORECA men ser stor potential att utöka ytterligare. Du kommer att lägga grunden för en långsiktig relation med de kunder du får in, och efter cirka ett år lämnar du över kunden till någon av våra Key Account Managers. Här får du som har ett affärsdriv utöver det vanliga, möjligheten att skapa relationer med både befattningshavare och operativ personal.

Vi erbjuder
En spännande tjänst inom ett växande affärsområde och fortsatt vidareutveckling i ett redan framgångsrikt företag. Eftersom att detta är en helt ny tjänst kommer du få stora möjligheter att forma den för att passa just dig. Till din hjälp har du bra stödfunktioner och rätt system för att kunna kvalificera dina affärer. Dina arbetsdagar kommer vara fyllda av nya möten och kundkontakter samt en unik möjlighet att forma bolagets framtida kundbas. Vi välkomnar till en dynamisk arbetsplats i trevliga lokaler i Liljeholmen, Stockholm.

 

Du kommer att

  • Scanna och bearbeta marknaden efter nya affärsmöjligheter
  • Hålla presentationer inför små och stora grupper
  • Ansvara för att driva nyförsäljningen hos kedjekunder inom HORECA

Din profil
För att lyckas i rollen krävs det att du:

  • Har minst 5 års erfarenhet av försäljning, gärna inom HORECA/industri
  • Har en vinnarinstinkt och brinner för att göra affärer
  • Har ett stort driv, förmåga att planera ditt eget arbete samt trivs i ett arbete med högt temp
  • Har förmåga att identifiera, utveckla och stänga affärer på ett effektivt sätt
  • Har lätt att prata inför grupper
  • Har för vana att jobba med CRM-system och har goda kunskaper inom MS Office.

 

Diversey är ett internationellt bolag och stor del av den interna kommunikationen sker på engelska, därför ser vi gärna att du har goda engelska språk- och skrivkunskaper.

Kontakt I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolen. Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Daniel Bjerndal på 0720-92 09 63. Urval och intervjuer sker löpande.

Välkommen med din ansökan!

 

Om Diversey
Diversey’s purpose is to protect and care for people every day. Diversey has been, and always will be, pioneers and facilitators for life. We constantly deliver revolutionary cleaning and hygiene technologies that provide total confidence to our customers across all of our global sectors, including: cleaning products, systems and services that efficiently integrate chemicals, machines and sustainability programs. This makes us unique among leading global hygiene and cleaning companies. Everything we do has our customers’ needs at its heart and is based on the belief that cleaning and hygiene are life essentials. With over 94 years of expertise, we safeguard our customers’ businesses, contributing to productivity improvements, lower total operating costs and brand protection. Led by Mark Burgess, CEO, and headquartered in Charlotte, North Carolina, USA, Diversey employs approximately 9,000 people globally. For more information, visit www.diversey.com or follow us on social media.

Sökord: säljare, försäljare, försäljning, utesäljare, fältsäljare, key account, account manager, account management, affärsutvecklare, affärsutveckling, nykundsbearbetning