Public Bid Manager
Stockholm

Har du erfarenhet inom offentlig marknad och kunskaper inom LOU samt de regelverk som styr den offentliga marknaden? Då kan vi erbjuda dig en spännande roll i ett rikstäckande bolag med fokus på tillväxt och utveckling.

Din roll
Vi har en offensiv tillväxtplan och i rollen som Public Bid Manager har du en viktig roll i företagets fortsätta utveckling. Du kommer att ansvara för att projektleda offentliga upphandlingar till vinnande anbud genom dialoger med upphandlande kunder/myndigheter, besvarande av anbud samt kartläggning av kommande upphandlingar. Rollen innefattar också omvärldsbevakning, projektledning och viss kalkylering.

Som Public Bid Manager är din huvuduppgift är att ansvara för att företagets offentliga anbud håller högsta affärsmässiga och juridiska nivå. I huvuduppgifterna ingår även att vara uppdaterad på den senaste utvecklingen inom anbudsskrivning och vara företagets kompetensexpert på området. Vid behov samarbetar du med andra inom funktionen Affärsutveckling och med våra specialister inom kalkyl och prissättning.

Krav
Som person är du analytisk, strukturerad och affärsmässig. Arbetet kan i vissa fall innebära korta deadlines vilket betyder att du måste vara flexibel och stresstålig. Att inte tveka på att ställa upp för att möta en deadline ser du som en självklarhet. Du är detaljerad och noggrann då arbetet i omgångar kommer kräva att du går in på djupet i upphandlingarna. Ett taktiskt sinne och förståelse för olika utvärderingsmodeller är viktigt för att leda upphandlingar till vinnande anbud.

 

Vi söker dig som: 

  • Är kompetensexpert inom anbudsskrivning, avtalsrätt och LOU
  • Har positiv attityd, hög arbetskapacitet samt erfarenheten av att planera och disponera din egen tid
  • Har minst ett par års erfarenhet från anbudsskrivning och projektledning alternativt som beställare av anbud i rollen som upphandlare eller liknande

Meriterande är examen inom juridik eller ekonomi samt tidigare erfarenhet från FM-branschen.

 

Vi erbjuder
Ett välmående företag och en arbetsplats med hjärtat på rätt ställe. ServiceCompagniet är en del av Inspira och vi omsätter 650 mkr och sysselsätter 1400 medarbetare. Du erbjuds en dynamisk arbetsplats med kollegor som har höga ambitioner, tillsammans vill vi framåt. Rollen innefattar frihet under ansvar i ett entreprenöriellt bolag med fokus på tillväxt och mål.

Kontakt 
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolen. Vill du ha ytterligare information är du välkommen att kontakta Rekryteringskonsult Daniel Bjerndal på 0720-92 09 63. Urval och intervjuer sker löpande. 

Välkommen med din ansökan!

 

 

 

Om bolaget
Vi är verksamma inom tjänsteområdena facility management, lokalvård, bemanning, kontorsmaterial, växtinredning, mat & dryck.

Vi finns lokalt i hela landet, dels genom vår egen organisation som sträcker sig från Mora till Linköping, och dels genom samverkan med våra väl inarbetade medlemsföretag i olika delar av landet. Vi erbjuder på detta sätt det bästa av två världar; det stora företagets kapacitet avseende samordning och utveckling tillsammans med det lokala entreprenörsföretagets engagemang och höga servicenivå.

Vi verkar utifrån vår värdegrund som bygger på kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet, hållbarhet och förnyelse med visionen att alla kunder och medarbetare ska kunna rekommendera ServiceCompagniet och Inspira till sina vänner.

Vårt mål är att vara det mest hållbara alternativet för kunder, medarbetare och samarbetspartners och genom det omsätta 1 miljard kronor år 2025.

Sökord: Public Bid Manager, anbudsansvarig, ansvarig, upphandling, avtal, manager, LOU, lagen om offentlig upphandling, anbud, offentlig upphandling, offentliga upphandlingar, jurist, marknad, handläggare, inköp, inköpare, KAM, key accounts, key account manager, customer manager