Affärsutvecklare / Business Development Manager 
Borås / Stockholm

Fristads Solutions söker en Business Development Manager med placeringsort på huvudkontoret i Borås, alternativt vid vårt Stockholmskontor.

Vi söker dig som är senior affärsutvecklare med förmåga att skapa och utveckla komplexa affärer.

Om tjänsten
I rollen som Business Development Manager arbetar du med hela säljprocessen som omger potentiella kunder där du identifierar och utvecklar affärsmöjligheter. Du analyserar behov och etablerar strategi för varje pontentiell kund för att proaktivt, professionellt och lösningsorienterat skapa den mest attraktiva lösningen. Du bearbetar Sveriges och Europas största företag som potentiella kunder där du etablerar kontakt och bygger relationer med många olika beslutsfattare och påverkare hos respektive kund.

Du koordinerar och leder alla stödjande funktioner som involveras i affären såväl externt som internt, som t.ex. design, produktutveckling, supply chain, kundsupport och kommersiell IT. Du drivs av försäljning och är duktig på att arbeta strategiskt och långsiktigt med ambitionen att skapa en lönsam affär med fokus på kvalitet och hållbarhet. Du har förmåga att sätta dig in i kundens verksamhet och gillar problemlösning.

 

"Vårt uppdrag är att tillverka högkvalitativa arbetskläder för professionella användare och göra det på ett sätt som är hållbart både för människorna som bär våra kläder och för vår planet. Oavsett bransch är våra plagg gjorda för att uppfylla högsta standard när det gäller kvalitet, säkerhet och komfort. Precis som våra användare kommer våra arbetskläder att fungera under de tuffaste förhållandena, år efter år. Det är det vi kallar hållbara arbetskläder."

Läs mer om vad Frida har att säga om tjänsten och företaget på https://career.masterhelp.se/fristads/bdm

 

Din profil
Vi ser att du har erfarenhet av affärsutveckling med dokumenterat goda resutat. Du har hög uthållighet och god förmåga att bygga relationer externt såväl som internt, då det är ett stort antal personer som är involverade i våra affärer. Du är driven, resultatfokuserad och lösningsorienterad. Vidare triggas du av utmaningar, är förtroendeingivande och har en hög social förmåga. Du är förändringsbenägen och flexibel.

Du har sannolikt eftergymnasial utbildning. Industriell allmänbildning, projektledning i internationell miljö och kunskap om vår målgrupp är meriterande, likaså erfarenhet från industriella inköpsprocesser. Tjänsten kräver 50 - 70 resdagar per år.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig en spännande roll för att ta Fristads resa till nästa nivå, tillsammans med dina nya Fristadskollegor. Vår personal är viktig för oss och du kommer att få marknadsmässiga villkor och verktyg för att kunna utföra ditt arbete på bästa sätt.

Vi erbjuder även ett huvudkontor med nya lokaler, skapade för samarbete och utrustad med modern teknik. Givetvis erhåller du även friskvårdsbidrag och bjuds in till både sociala och hälsoinriktade aktiviteter.

Våra värderingar Passion, Prestation, Enkelhet och Tillsammans, är viktiga för oss. Som medarbetare hos oss är du en viktig ambassadör och förebild för dessa både internt och externt.

Kontakt
I denna rekrytering samarbetar vi med Säljpoolen. Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Per Asplund, 031 - 704 51 92. Vi tillämpar löpande urval och ser därför framemot din ansökan snarast!

Välkommen med din ansökan!

 

Om Fristads Sverige AB
Fristads har en marknadsledande position på den svenska marknaden vad beträffar design, marknadsföring och försäljning av arbetskläder. Vi har en positiv syn på utvecklingen de närmaste åren, då vi befinner oss i ett starkt expansionsskede med höga ambitioner. Vi är en del av Fristads Kansas Group och koncernen omsätter drygt 4 miljarder SEK har har ca 1600 anställda, varav ca 200 arbetar på huvudkontoret i Viared strax väster om Borås. Läs mer på www.fristads.com