Vill du jobba i ett högteknologiskt produktbolag? Här finns möjlighet att använda många tekniker och att utvecklas. Vi kan erbjuda en flexibel arbetsplats med bra balans mellan jobb och fritid.

Vi söker nu en Supporttekniker till Trollhättan 

Om tjänsten
Autocom säljer datorbaserade verkstadsprodukter för elektronisk felsökning av fordon via distributörer och återförsäljare. Du kommer att ingå i vårt team med supporttekniker som har till främsta uppgift att hjälpa våra distributörer och återförsäljare med tekniska frågor gällande våra produkter och miljön de används i. Tjänsten innebär också en del kundmöten och resor. Vi jobbar som ett team, men löser uppgifterna mestadels på egen hand. Typiska frågor som kommer till vår support-mail gäller installation av våra produkter, inställningar i Windows, fordonsrelaterade frågor och förmedling av specifika fordonsfel som rapporteras. 

Supportteknikerteamet ingår i Produktavdelningen och avdelningen har en nyckelroll mellan utveckling, marknadsföring, försäljning och slutkund. Det gör att man snabbt får en bild av hela företaget och blir en viktig del av hela kedjan från utveckling till slutanvändare. I våra kundundersökningar har Supporten fått ett mycket gott betyg, en av de främsta sakerna över lång tid som våra kunder uppskattar. Detta vill vi vårda och bibehålla trots att kunderna blir fler och produkterna mer omfattande. Tjänsten kommer till viss del att kunna anpassas efter dig som individ utefter dina kunskaper och färdigheter. 

Arbetsuppgifter 

  • Besvara och hantera inkommande ärenden från kunder och användare 
  • Rapportera ärenden till utvecklingsavdelningen 
  • Föra logg på inkomna ärenden 
  • Följa upp lösta ärenden med kunder och användare 
  • Vara delaktig i kundbesök 
  • Redovisa supporthistorik med återförsäljare 
  • Vara delaktig i prioriteringsprocess i produktteamet 

Tjänsten innebär många internationella kontakter och någon resa för att besöka kunder.
Placeringsort för tjänsten är Trollhättan. 

"Jag har förmånen att få jobba i ett framtidsfokuserat företag som ger mig både utmaningar och omväxlande arbetsuppgifter. Autocom är ett företag som ständigt utvecklas och jag känner mig som en del av den utvecklingen i ett företagsklimat med bra teamspirit” 
- Mattias Lanhage, Product & Support Team Manager 

Läs mer om vad medarbetarna på Autocom har att säga om företaget på https://career.masterhelp.se/autocom

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en gedigen teknisk bakgrund samt tidigare erfarenhet av supporttjänster. Vi ser gärna att du har erfarenhet från fordonsbranschen och har ett stort intresse för datorer. Har du erfarenhet från kundkontakter i internationell miljö är detta en fördel. Du har B-körkort samt mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Egenskaper Som person är du drivande, ansvarstagande och självgående. Du gillar att lösa problem och hitta lösningar på kundernas frågor. Din tekniska kompetens driver dig till att hela tiden utveckla nya lösningar och du kan förstå kunders olika behov och har ett kundorienterat synsätt. 

Kontakt
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta: 
Mattias Lanhage, produktchef, 0520-470711
Maria Magnusson, HR chef, 0520-47 07 01
Petra Borg, Unionen, telefon 0520-49 91 17 

Urval och intervjuer sker löpande så sök redan nu! 


Mer information om AUTOCOM hittar du på www.autocom.se

Välkommen med din ansökan!

 

Se filmen om Autocom på https://vimeo.com/365725271

AUTOCOM är ett högteknologiskt företag inom fordonselektronik. AUTOCOMS varumärke och produktkoncept är väletablerat på den europeiska marknaden och återfinns även hos större aktörer inom fordonseftermarknaden. AUTOCOM har ca 100 anställda och en god kontinuerlig tillväxt. Företaget ingår sedan 2002 i den världsomspännande Würth-koncernen med mer än 78 000 anställda.