Rekrytera Customer Success Manager
När vi rekryterar en Customer Success Manager till ditt företag fungerar det som en strategisk partner för era kunder och säkerställer en positiv kundupplevelse.
Rekrytering av Customer Success Manager
En Customer Success Manager arbetar med ett företags befintliga kunder och har som huvuduppgift att skapa mervärde och öka kundnöjdheten hos dessa kunder. Denna roll har på senare år vuxit och blivit en allt mer central roll i säljfokuserade bolag. En stor anledning till att rekrytera en Customer Success Manager är den digitala utvecklingen och att det idag finns ett mycket stort utbud av digitala tjänster och produkter som kräver mer support och uppföljning.
En strategisk partner
När man arbetar som en Customer Success Manager fungerar man som en strategisk partner för kunderna och hjälper dem att nå framgång genom att erbjuda expertis, stöd och rådgivning baserat på de produkter eller tjänster som köpts. I denna roll behöver man därför förstå kundernas behov, utmaningar och mål för att sedan skapa en plan för hur produkten eller tjänsten kan hjälpa till att uppnå dessa mål. Det är även viktigt att ha en gedigen kunskap om företagets produkter eller tjänster för att kunna hjälpa kunderna att använda dessa på ett effektivt sätt.
Genom att rekrytera en Customer Success Manager till ditt företag som ansvarar denna för hantering av kundrelationer och lösa eventuella problem som kan uppstå. Rollen fungerar som en mellanhand mellan kunderna och företaget, där man ser till att kunderna känner sig sedda och uppskattade. Genom att identifiera potentiella problem innan de uppstått kan man vidta åtgärder för att förebygga dem.
Fördelaktiga egenskaper
För att lyckas som Customer Success Manager krävs det att man är mångsidig. Vanligtvis handlar det om att ha en god kommunikationsförmåga, besitta utmärkta ledarskaps- och samarbetsförmågor, vara lösningsorienterad, ha tekniska färdigheter och en genuin vilja att hjälpa kunderna. Det är även viktigt att ha erfarenhet av att arbeta med kundsupport samt ha en förmåga att arbeta i en snabbt föränderlig miljö.
Rekryteringsprocess
På Säljpoolen är vår främsta uppgift att säkerställa att våra kunder uppnår önskat resultat. Vi har utvecklat en skräddarsydd strategi för att säkerställa hög kvalitet och i våra processer använder vi oss av både kompetensbaserade intervjuer och andra urvalsmetoder, såsom personlighets- och begåvningstester.
Med vår långa erfarenhet av att hantera framgångsrika kundrelationer är vi även duktiga på att identifiera vilka egenskaper som krävs för att hitta den Customer Success Manager som passar just er. Förmågan att skapa goda relationer, lyhördhet, ledarskapserfarenhet och lösningsorienterad är ofta egenskaper och färdigheter som är avgörande för att nå framgång inom denna roll.
Få tid över till annat
En stor fördel med att samarbeta med oss är att ni sparar tid och minskar risken för att anställa fel person. Med vår specialistkunskap och erfarenhet ser vi till att ni träffar den mest lämpade kandidaten under er slutintervju. Att matcha rätt kandidat till rätt företag är och har alltid varit vårt primära mål. På så sätt kan både vi och våra kunder nå framgång.
Läs mer om oss